Backblaze – storage onderscheidt zich ook door support

backblaze512Het klinkt zo makkelijk: focus op support. Aanbieders van cloud diensten roemen de laagdrempeligheid van de diensten en het gemak van alles zelf regelen. Mocht de klant er niet uit komen dan is er online een hoop informatie beschikbaar en daarna kan er nog geesalceerd worden naar een helpdesk.

Backblaze, de Amerikaanse cloudstorage aanbieder die graag de slimme David speelt tegen de logge Goliath, heeft op het vlak van support nu de aanval ingezet op de gevestigde orde. Ook hier geldt : het klinkt makkelijk. Zo makkelijk zelfs dat de vraag rijst waarom dit niet eerder is gedaan. Backblaze heeft een supportmodel met vier opties ingevoerd.

Mega Support – For customers using the free tier of B2 services that do not have a credit card on file.
Giga Support – For customers using the free tier of B2 service that have a valid credit card on file that could be charged.
Tera Support – For business customers that are paying for the B2 service.
Peta Support – For business customers that are paying for the B2 service.

De onderste twee zijn betaalde services en het onderscheid zit daar, behalve in de responstijd in het aantal contactpersonen waarmee de klant direct contact kan opnemen. Bij Tera zijn dat er 2, bij Peta 5. En dat is eigen personeel in de VS.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*