Cloudian: naamsbekendheid versus klantenbestand

De naam en het logo van Cloudian zijn in Nederland redelijk bekend. Het bedrijf heeft door op beurzen en conferenties aanwezig te zijn daar ook de nodige energie ingestoken. Daarnaast communiceert het met enige regelmaat. Maar is daarmee ook gezegd dat het bedrijf succesvol is?

De storage sector heeft de laatste drie jaar bedrijven zien omvallen en last-minute worden overgenomen. Niet zelden ging het daarbij om organisaties die net als Cloudian aardig aan de weg timmerde. Dat bleek en blijkt dan toch niet voldoende om te komen tot een fatsoenlijke omzet en klantenbase.

Niet beursgenoteerde starters weten dat de markt geïnteresseerd is in die twee laatste genoemde punten. Het is echter niet automatisch in het belang van de financiers en het eigen sales team daar open kaart te spelen. Daarom zijn er de periode meldingen over X% omzet groei en factor Y meer klanten. Omdat alle bedrijven ook willen aantonen een technisch volwassen en degelijk product te bieden is het noemen van overheden en zorginstellingen als klant evenzo belangrijk.

Communicatie op dat niveau helpt vragen te beantwoorden, maar andere blijven bestaan. Daarom is het opvallend dat een bedrijf als Cloudian in de Duitse pers het aantal klanten zo precies noemt: 350 wereldwijd, waarvan er 150 uit Europa komen. Indrukwekkend zijn die aantallen zeker niet. Het aantal partners in Duitsland (15) verbaast.

Het heeft er veel van weg dat Cloudian de inspanningen voor naamsbekendheid weinig of slecht kan omzetten in concrete business. Of het uitbouwen van een groot partnerkanaal oplossing voor dat probleem is of juist het probleem vergroot, daarover is discussie mogelijk.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*