Datto met focus op MSP’s

Datto, aanbieder data back-up software, diensten en apparaten, heeft vorige week $ 75.000.000 binnengehaald ter verdere financiering van de activiteiten, waaronder buitenlandse expansie.

Datto is gespecialiseerd in cloud-aware, gegevensbescherming en business continuity diensten voor organisaties variƫrend van kleine bedrijven tot grote bedrijven. Tot de productportefeuille van het bedrijf horen Backupify, een cloud-to-cloud backup en recovery service die bedrijven in staat stelt om SaaS applicaties zoals Google Apps, Microsoft Office 365 en Salesforce te beschermen. Backupify heeft bijna twee miljoen zakelijke gebruikers en meer dan drie petabytes aan data.

Datto’s heeft verder aanbod voor het MKB (Alto) en voor enterprises Siris, dat cloud-enabled business continuity op basis van zowel fysieke als virtuele systemen omvat. Datto NAS biedt cloud-beschermde opslag van bestanden, delen en synchronisatie mogelijkheden.

Volgens CEO McCHord heeft het bedrijf reeds een positieve cash-flow en zijn de middelen echt bedoeld om nieuwe markten te betreden en nieuwe producten te lanceren. Opvallend is dat Datto in de communicatie de nadruk legt op de rol van de MSP’s (managed service providers), zij zijn onmiskenbaar een peiler van Datto’s business strategie en het IT-ecosystem.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*