Dropbox weet verlies fors te reduceren

Dropbox heeft op donderdag 9 mei de kwartaalcijfers gepubliceerd. Het meest opvallende daaraan is dat het afgelopen kwartaal nog maar $7,7 miljoen verlies is gemaakt. Een jaar terug was dat nog ruim $465 miljoen. Het storage bedrijf is duidelijk op de goede weg.

De omzetgroei die Dropbox heeft gerapporteerd bedraagt 22% ten opzichte van een jaar geleden. Het zorgt er mede voor dat het kwartaalverlies – eveneens in vergelijking met het vorig jaar – met 84% is afgenomen. In dit tempo zal Dropbox nog voor het eind van het jaar zwarte cijfers kunnen schrijven. De betere omzet kent twee oorzaken: er zijn meer betalende gebruikers (+14%) en de ARPU (+5,8%) is hoger dan een jaar geleden.

Het is echter niet alleen de hogere omzet die zorgt voor een lager verlies. Het is vooral de GAAP margeverbetering die in het oog springt. Die is namelijk het afgelopen kwartaal verder toegenomen en staat 13 procentpunten hoger dan een jaar geleden.

De cijfers lijken dus de goede kant uit te gaan en toch is Dropbox geen doorslaggevend succes op de beurs. Het aandeel staat “slechts” 10% boven de uitgiftekoers van vorig jaar. Een goed product hebben en een gezonde groei laten zien is duidelijk niet voldoende om beleggers te overtuigen. Gelukkig zijn er steeds meer (betalende) klanten die zich daardoor niet laten afleiden.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*